mandag den 18. februar 2013

Biotop 5 opgave - Østers og Muslinger!

Imorgen vil jeg tage en tur på stranden, med min hund, og se om vi kan finde østers og blåmuslinger!
Jeg har læst der skulle være bunkevis af begge dele, så jeg håber på fangst. Den østers man kan finde på Fanø stammer oprindeligt fra Japan og Sydøstasien og skulle være en stor en af slagsen, ligesom den skulle være velsmagende.
Hvis det lykkedes mig at finde nogen, vil jeg prøve at tilberede østers på forskellige måder, både rå og tilberedt. Blåmuslingerne har jeg lavet flere gange, men kun ved dampning. Jeg ved ikke om der er andre tilberedningsmetoder end det. Hvis ikke, vil jeg prøve en opskrift jeg har fundet på nettet. Link til det er som følgende: http://www.foodfanatic.dk/blamuslinger-med-gulerod-og-fennikel
Jeg lægger billeder op imorgen efter turen og forsøg med østers og muslingerne.

2 kommentarer:

  1. Hejsa Jacob

    Kommer der er opfølgning på denne?

    Hvordan med fremstilling af mejeriprodukter - og din jord-til-bord opgave - er der noget på vej?

    Vh Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida

      Jeg var ude dagen efter og se efter. Har forhørt mig og fundet ud af, hvor det måske kan lykkes mig at finde dem. Jeg er denne uge i udlandet, så på søndag går jeg i krig med mejeri og jord til bord opgaven.

      Mvh Jacob

      Slet