onsdag den 13. marts 2013

Ture på biotoppen d. 12 og 13 marts

Jeg har været et par ture ud i "foråret" de sidste på dage. Herunder finder i lidt billeder derfra.
Den 12 marts var vejret skyfrit, senere på eftermiddagen begyndte det dog at sne. Den 13 marts kan man så se på billederne at sneen har lagt sig og der er også lidt skyer på himlen. Da jeg bor lige ved kysten, har jeg tænkt på at lave lidt eksperimenter med vindposer, for at se vindretningen og hvordan den skifter, i forbindelse med biotop 6 opgaven. Derudover, vil jeg kigge på skyer og undersøge hvad de er for en størrelse :) Jeg kunne også finde på at måle havvandets temperatur, og se om vindretning eller fremkomsten af skyer, har nogen indvirkning på temperaturen i vandet.



  12 marts











Da jeg første gang flyttede til Fanø, var der sand helt fra badestien her, og ud til vandet. I dag har naturens kræfter spillet ind, og der er et stort stykke med små vandhuller, en masse fugleliv og ynglesteder samt alt sandet er vokset til med diverse planter. Det kan man da kalde et naturfænomen :)

Disse lå og glimtede som krystaller mange steder ! 




Dunhammer i dårlig stand ;)



13 Marts

Sneen er kommet til Danmark endnu engang! 


Ivan nyder de daglige lange ture på stranden. 

Skyer.

Flere skyer.

Endnu flere skyer!


Sol med skyer!



Solen er dækket af skyer!





Skyerne ligger lavere end vestkraft. 

Fodspor i sneen.

Der er fyldt med veksler fra vildt. Og sporene er endnu tydeligere i sneen. Her vil jeg tro det er rådyrspor.


1 kommentar: